דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול - עובדים עליך 

מאת    [ 02/06/2009 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 2832 פעמים ]


מכר שלי הוא בעל עסק המעסיק עשרות עובדים, בלשונו החדה הוא מסביר לי סיבת תשישותו.

- העובדים מודעים היטב לזכויותיהם ובקיאים מאד בחובותיי. הוא נאנח בקול. אך הם מתעלמים מחובותיהם ושוכחים את זכויותיי.

אני מבין אותו. הוא לא המנהל הראשון שאומר לי את אותה הרגשה מדויקת בשפה זו או אחרת. כמה מתסכל למצוא את עצמך משלם משכורות ממיטב כספך לעובדים שאינם מקיימים את המצופה מהם. הוא מזכיר לי את הסיפור על אותו בעל עסק שקלט 4 עובדים חדשים ממדינות חבר העמים. שואל אותו חברו:

- איך העובדים החדשים, התרגלו למנטליות הישראלית?

- שלושה התרגלו, אחד עוד עובד.

משיב בעל העסק.

כשכותרות העיתונים מהדהדות בחוזקה על רמת אבטלה הנוסקת בשלושה חודשים ל-7.6% והתחזיות "מבשרות" על גידול של-10% תוך חודשים ספורים, חייב העובד להבין שכאשר עננים שחורים מתקדרים במהירות, יעילותו הכרחית להישרדותו בעסק. לא כולם מבינים זאת, לעיתים מחוסר היכולת לראות את התמונה המלאה ולעיתים מתוך אמונה תמימה של "לי זה לא יקרה".

בספרות המקצועית הנוגעת למשאבי אנוש ולמיומנויות ניהול מאובחנים סוגים שונים של עובדים. מאחר וקצרה היריעה אחלק אותם לשני סוגים עיקריים, המנוהלים והמתנהלים.

המנוהלים, הם בדרך כלל עובדים שאינם בעלי יוזמה וחשיבה עצמאית. הם זקוקים להנחיות והבהרות באופן תמידי. גם אם הם יוזמים מדי פעם, וגם אם הנהלים די ברורים הם זקוקים לאישור. הם זקוקים לאישור, כי כך הם מסירים את האחריות לנתינת הסבר על כשלון או תפוקה נמוכה. אי נוכחותו של המנהל במקום תוריד באופן ניכר את יעילותם. רק מנהלים ריכוזיים "צריכים" עובדים שכאלה, אלו מנהלים החייבים שליטה, לא בכדי לקבל החלטות, אלא מחשש שמנהיגותם תפגע.

מנהל טוב חייב!!! לשלוט בנתונים. עליו לראות את התמונה המלאה המורכבת מפרמטרים חשובים הזורמים בקביעות לשולחנו. הוא אינו חייב להיות מודע לכל פעולה המושתתת על פי מדיניותו.

המתנהלים, אלו עובדים הלוקחים יוזמה ונעים קדימה. הם מניעים את העסק ובאופן טבעי גם התקדמותם מושגת. ג'ק וולץ, היו"ר והמנכ"ל המיתולוגי של ג'נרל אלקטריק התייחס בספרו **להוביל ולנצח לאחת הסוגיות המעניינות ביותר בנושא זה. מהם התכונות הבסיסיות הנדרשות מעובד מצוין? לפני התייחסותו לפרמטרים הדרושים הוא נגע ב-3 מבחני דרך בסיסיים, פשוטים להפליא וכל כך... כל כך נכונים.

יושרה (Integrity)

בעלי יושרה הם אותם עובדים הדוברים אמת והנוטלים אחריות למעשיהם, הם מסוגלים להודות בשגיאות אך גם יעשו הכל לתקן אותם. הם פועלים בדרכים כשרות ועובדים על פי ההנחיות והכללים ששמתם בפניהם.

אינטליגנציה

רבים טועים ומבלבלים בין השכלה לאינטליגנציה. אין קשר ישיר בין תארים יוקרתיים להצלחה. יש קשר ישיר בין אינטליגנציה להתנהלות. עובדים אינטליגנטים יודעים לנתח פעולות וללמוד מהניסיון. התנהלותם משתפרת ואיתם ההישגים.

בגרות

אין קשר בין הגיל להתבגרות. יש הבוגרים בגילאים צעירים ויש שאינם בוגרים בגילם המבוגר. בגרות מאופיינת ביכולת להתמודד עם לחצים וכישלונות. הם גם יודעים להינות מפרי ההצלחה בשמחה ובצניעות. הם יודעים לכבד את רגשותיהם של אחרים ולהיות בטוחים בעצמם. בדרך כלל עובדים בוגרים ניחנים בחוש הומור, בעיקר כלפי עצמם.

מנהלים מאוכזבים אינם משפרים את התוצאות בתסכול בלבד. כדאי שיחליפו את אותם עובדים, באחרים שידעו להעריך את ההזדמנות שניתנה להם. לא פעם אני שומע על אותם מנהלים השומרים על עובדיהם מתוך רגישות למצבם האישי ולא למצב העסק. עסק בריא ישמור על עובדיו ואף ייצר במקרה הטוב פעילות לעובדים נוספים, עסק מדשדש, בטווח הארוך יפגע בכולם.




** הוצאת מטר

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. www.shavitcom.co.il . המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים כל שמאפשרת היריעה ואין בו כדי להחליף ייעוץ עסקי מתאים ופרטני.


* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב